Friday 11 November 2011

子どもをさがす母親 A Mother Searching For Her Child

I found these in a sweet shop in Japan- a little packet of gum and a ghost story. They're for children, but only about 85 yen, great idea!

イチロとタダとキヨは三人で海にいました。
昼は海で泳ぎ、夜は海辺で花火をしました。
花火がおわり、気づけばあたりはまっ暗になっていました。
「帰ろうか」
誰かがいい、三人がたちあがったときです。
白いワンピースを着て、びしょびしょにぬれた女性がおそいかかってきました。
「うぁっ!」
三人は怖くなって逃げました。
次の日、三人はこの怖い出来事を海の近くに住んでいるおじいさんに話しました。
「それはな。むかし、自分の子どもが海でおぼれてしまい、たすけに飛びこんだ母親の幽霊だな。子どもをたすけることができず、そのままその母親もおぼれて死んでしまった...」
おじいちゃんは話つづけました。
「それからというもの、夜になるとその母親の幽霊が海辺を歩きまわり、自分の子どもをさがしているのだよ」

Three boys named Ichiro, Tada and Kiyo were by the sea.
During the day, they swam, and at night, they lit fireworks on the beach.
After the fireworks were finished, they noticed that it had become very dark on the beach.
"Should we go home?" someone suggested, and the three boys stood up.
Suddenly, a woman appeared. She was wearing a white dress, which was wet through.
"Aah!"
Terrfied, the boys fled.
The following day, they told their story to a man who lived close to the see.
"Ah, yes. That is the ghost of a woman, who's child drown in the sea. She jumped in to save the child, but she wasn't able to. She drowned too," the man told them. "Since then, it is said that the woman's ghost walks around the beach at night, looking for her child." 


No comments:

Post a Comment