Tuesday 25 October 2011

悪夢 The Bad Dream

夜中に目が覚めて、「トイレに行きたいから電気つけて」と母を起こして頼みました。
兄と私の部屋の横に母たちの寝室、その隣に洋間があり、その向こうにトイレがありしました。
母がトイレに明かりをつけた時、洋間にあった応接セットのソファの陰から、四つん這いの影が現れました。
ただ、黒い影、と見えました。私は、「お兄ちゃんが驚かそうとしてる」と半べそになってしまいました。
トイレで待ってる母は、「お兄ちゃんは寝てます。誰もいないし、ここで待ってるから早く来なさい」とせかします。
泣きながらソファの横を走り抜けて用を済ませましたが、トイレから出ようとすると、今度は寝室側から四つん這いになって覗き出てきました。
大泣きして母を呼び、手をひかれて戻りました。
後ろを振り返らず布団に戻ると、兄はちゃんと二段ベッドで寝ていました。
一回きりの怖い体験です。

I woke up in the middle of the night and called to my mother;
"Put the light on, I want to go to the toilet!"
My parents' bed room was next to the room that I shared with my brother, and next to that was a Western-style room. Opposite this was the bathroom.
When my mother switched the bathroom light on for me, a shadow of something on all fours appeared, from somewhere behind the three piece sofa in the Western-style room. I could see a black shadow.
"It's my brother, trying to scare me!" I said, on the verge of tears.
But my mother, who was waiting outside the toilet, hurried me along. "Your brother is asleep. No body is there. Hurry up, I'm waiting here for you."
In tears, I rushed past the sofa and made it to the toilet. However, when I left the bathroom again, I could now see the same shadow, peeping out at me from the bedroom.
Crying harder, I called for my mother, and she took my hand, taking me back to the bedroom.
I returned to my futon without looking behind me, and saw that my brother was indeed fast asleep on his own futon.It was a one off scary experience.


From: 恐怖投稿逢魔が時物語
著者:結城伸夫
発行:松崎義行

No comments:

Post a Comment